Dezvoltarea unei afaceri la nivel international nu este tocmai un pas usor. De foarte multe ori bariera lingvistica impiedica o buna comunicare si intelegere intre diversi parteneri sau in relatia cu diferite institutii, furnizori, clienti, etc. In cazul in care este stapanita limba in care se doreste a se extinde afacerea, aceasta va fi de un real ajutor pentru a lega stranse relatii de colaborare si intelegere.
Vom vedea in cele ce urmeaza care sunt cele mai importante limbi in functie de necesitatea lor in cadrul unei afaceri, de popularitate, de factorul demografic, mai exact de numarul de persoane care vorbesc acea limba si pozitionarea acestora in randul unei zone cu potential pentru business.
- Engleza
Nu exista in momentul de fata o limba care sa prezinte o popularitate mai ridicata decat limba engleza. Fiind prezenta in toate domeniile si fiind o puternica limba de circulatie internationala, limba engleza poate fi considerata cea mai importanta pentru a reusi sa se dezvolte la nivel mondial o afacere.
Cu toate ca nu este limba cu cei mai multi vorbitori nativi, engleza a reusit sa devina in foarte multe tari limba cea mai studiata, in unele fiind chiar a doua limba oficiala. De asemenea, engleza este considerata limba oficiala pentru comunicatiile aeriene si maritime, precum si in randul unor organizatii cum ar fi Uniunea Europeana, Organizatia Natiunilor Unite sau a celor cu un caracter sportiv cum este Comitetul Olimpic International.
Aceasta este considerata limba oficiala in tari precum: Anglia, Statele Unite ale Americii, Canada, Australia, Africa de Sud, India si multe altele. Asadar, se intelege de ce aceasta limba este considerata a fi una dintre cele mai importante pentru a extinde un business.
- Chineza
Fiind considerata cea mai vorbita limba din lume, chineza merita pe deplin un loc in topul limbilor cu o importanta deosebita pentru mediul de afaceri. In ultimii ani, piata chineza a cunoscut o dezvoltare spectaculoasa in mai toate domeniile, de la vanzarea cu amanuntul, la industria tehnologica si pana la cea aerospatiala. In spatiul persoanelor vorbitoare de limba chineza se inregistreaza un potential fantastic din punct de vedere al locurilor de munca, avand, asadar, un rol importat pentru un business.
Se estimeaza un numar de aproximativ 1,3 miliarde de persoane vorbitoare de limba chineza, in situatia in care se aduna toate dialectele. Un lucru foarte interesant despre aceasta limba este ca se imparte in aceste dialecte, in functie de zona geografica, astfel ca vom avea dialectul mandarin, promovat de catre guvern ca cel oficial, vorbit pe intreg teritoriul tarii dar si in Taiwan sau Singapore (836 mil. vorbitori); dialectul cantonez, vorbit in sudul Chinei, Hong Kong si Macau (77 mil. vorbitori); dialectul Wu, etc.
Un alt lucru interesant este ca persoanele care vorbesc aceste dialecte diferite nu se vor intelege in cadrul unei comunicari orale dar o pot face fara probleme atunci cand comunica in scris.
- Hindi
Fiind considerata limba oficiala in India, alaturi de engleza si alte 22 de limbi, hindi este vorbita de un numar foarte mare de persoane, un numar estimativ fiind cel de peste 500 de milioane de vorbitori.
India este o piata foarte puternica din punct de vedere al inaltei tehnologii, a industriei grele sau a agriculturii, astfel inca o extindere a afacerii catre aceasta zona poate oferi un avantaj deosebit.
- Spaniola
Aceasta limba este, de asemenea, una dintre cele mai populare de la nivel mondial. Se estimeaza ca limba spaniola este vorbita de un numar cuprins intre 400 si 500 de milioane de persoane. Din punct de vedere geografic, spaniola are o raspandire destul de vasta, fiind vorbita in tari precum: Mexic, Spania, Columbia, Argentina, Peru, si multe altele.
Datorita acestei raspandiri pe o suprafata foarte mare, limba spaniola reprezinta o puternica oportunitate de a dezvolta o afacere, in special in Europa si America de Sud.
- Araba
Cunoscut ca o importanta zona economica, Golful Persic este predominat de vorbitorii de limba araba. Aflandu-se intr-una din zonele care au cunoscut o puternica dezvoltare in ultimii ani, Arabia Saudita alaturi de Emiratele Arabe Unite, Qatar, Bahrain, etc. sunt repere importante pentru cei care doresc sa isi duca afacerea la un alt nivel.
Limba araba este vorbita de aproximativ 280 de milioane de persoane si are un rol deosebit de important atunci cand se doreste o legatura puternica din punct de vedere cultural si economic cu aceste comunitati. In ultima perioada de timp aceasta a devenit din ce in ce mai studiata, mai cautata si mai folosita in sectorul business.
- Rusa
Fiind vorbita de aproximativ 150 de milioane de oameni, limba rusa poate fi destul de importanta pentru o afacere sau pentru legarea diferitelor relatii interculturale, mai ales in situatia si pozitionarea in care se afla Romania.
Aceasta limba a cunoscut cea mai mare raspandire in perioada in care regimul comunist era in floare, insa chiar si azi aceasta are o influenta deosebita, fiind prezenta in cadrul Organizatiei Natiunilor Unite si este binecunoscut faptul ca Rusia se intinde pe o suprafata foarte mare si cu un mare potential din punct de vedere al resurselor, deci si economic.
- Franceza
Cu raspandire la nivelul intregii lumi, limba franceza este una dintre cele mai studiate limbi de circulatie internationala
si este considerata a fi una dintre cele mai importante,
fiind oficiala in randul diverselor organizatii precum Uniunea Europeana, NATO, ONU, UNESCO, Crucea Rosie si multe altele. Este vorbita in state cum ar fi: Franta, Canada, Elvetia, Haiti, Luxemburg, etc.
Este probabil cea mai importanta limba din punct de vedere cultural, fiind raspandita in diverse arte, lucrari stiintifice, opere si altele.
- Japoneza
In „Tara Soarelui Rasare”, cunoscuta ca o mare putere industriala si economica, japoneza este limba oficiala. Fiind una dintre cele mai dezvoltate tari, Japonia este ca un magnet pentru diversi investitori datorita nivelului foarte ridicat de cunostinte din diverse domenii ale industriei si tehnologiei.
De asemenea, niponii sunt foarte cunoscuti pentru respectul pe care il ofera traditiilor pe care le au si pe care doresc sa le conserve, din acest motiv cunoasterea limbii japoneze poate insemna un avantaj deosebit in cadrul unei negocieri sau pentru a consolida diferite relatii.
- Germana
Cunoscuti pentru seriozitatea, disciplina si nivelul avansat din punct de vedere tehnologic, nemtii sunt considerati foarte buni parteneri atunci cand se doreste extinderea unei afaceri. Dovada acestor idei se vede foarte clar in impactul economic pe care il are Germania la nivel mondial, in special datorita industriei de masini.
Limba germana este vorbita de aproximativ 185 de milioane de persoane din tari precum: Germania, Elvetia, Austria, Luxemburg sau Liechtenstein, fiecare dintre acestea fiind puternic dezvoltate si repere ale unor medii economice prospere.
- Portugheza
In functie de numarul de vorbitori nativi, limba portugheza este clasificata ca fiind pe locul 6 la nivel mondial, cu peste 200 de milioane de persoane ce o folosesc in comunicarea de zi cu zi. Aceasta a cunoscut o raspandire destul de importanta analizand din punct de vedere geografic, fiind prezenta in tari precum: Portugalia, Brazilia, Macao, anumite zone din Spania (Galicia, Castilia, Leon), Capul Verde, Angola, etc.
Se observa asadar diversitatea limbilor in context international si impactul pe care il pot avea acestea pentru a impinge o afacere la un alt nivel, la un numar cat mai mare de persoane, la un alt capitol cultural si spre intelegerea cat mai eficienta a unei piete de desfacere.
Intelegerea tuturor acestor limbi la un nivel avansat este destul de dificila, insa apelarea la o echipa profesionista – precum este echipa INOVA Translations – poate oferi cele mai bune rezultate si poate facilita incheierea de parteneriate de succes.
Be the first to comment on "Top 10 limbi importante pentru extinderea unei afaceri"